• Toughbook a predaj v teréne

Toughbook a predaj v teréne

Predaj v teréne funguje na jednoduchom princípe - prísť za klientom je istejšia ako dúfať, že klient príde za vami.

Preto by mal predajca z každej návštevy vyťažiť čo najviac. To možno dosiahnuť, ak si uvedomí, že návšteva je príležitosťou: 

  • na predaj 
  • k vyriešeniu problému zákazníka 
  • na poskytnutie informácií 
  • na získanie informácií 
  • na prekonanie predajných argumentov konkurenta 
  • na zvýšenie spokojnosti zákazníka
     

 

Ale ako to Toughbook dokáže?

Bezdrôtové pripojenie – špičková konektivita počítača umožňuje predajcom koordinovať zdroje celej spoločnosti a riešiť tak problémy zákazníkov. To urýchľuje predajný proces.

Prevedenie počítača – najhorší predajcovia sedia s notebookom pri stole v prijímacej kancelárii zákazníka a čakajú, až k nim príde. Najlepší predajcovia využívajú modernú technológiu v správnej forme, ktorá im umožňuje pokračovať v predaji v každom prostredí, teda napríklad v kuchyni, na výrobnej linke, preplnenom prezentačnom sále či vonku. Na vlastné oči vidia, akým problémom zákazníci čelia, a dobre chápe spôsob ich práce.

Toughbooky sa vyrábajú v rôznom prevedení a sú skonštruované tak, aby fungovali aj v najnáročnejších podmienkach.

Informácie o konkurencii -  predajcovia s počítačom Toughbook môžu pri návšteve zákazníka zhromažďovať informácie o konkurencii a vďaka integrovanej kamere skúmať jej výrobky v praxi.

Dlhá výdrž batérie – vďaka výkonným batériám a energeticky úsporným komponentom počítačov Toughbook môžu predajcovia predávať a nemusia čakať, až sa im nabije počítač.

Hmotnosť a prenosnosť – konkurencia vyrába tenké a ľahké počítača tak, že do nich nemontuje niektoré komponenty. Takéto počítače sú však nielen tenké a ľahké, ale takisto nevýkonné a krehké. Počítače Toughbook sú odolné, pred zákazníkom dobre vyzerajú a sú tak ľahké, že ich je možné bez námahy nosiť celý deň.

Ako Toughbook prispieva ku skvalitneniu procesu?

Počítače Toughbook zvyšujú efektívnosť individuálnych predajcov. Je to jednoduché - vyššia efektivita predajcov znamená viac času venovaného predaji. A viac času venovaného predaji znamená vyššie príjmy.

Aké sú hlavné prekážky tohto procesu?

Samostatnosť – ak má byť obchodný zástupca v teréne efektívny, musí byť schopný predať výrobok alebo službu a zároveň vyriešiť problémy zákazníka. Musí však toho byť schopný samostatne, bez prístupu k podporným tímom a dátam, v prostredí, ktoré často neželá moderným technológiám.

Čas strávený na ceste – efektívne cestovanie je každodennou úlohou predajcov v teréne, ktorý prináša problémy. Musia si dôkladne naplánovať cestu, aby optimalizovali čas a výdavky. Trasy sa však po určitej dobe naučia. Ďalším problémom je nedostatočná kapacita batérií, ktorá predajcu núti prerušiť cestu, pretože sa im vybila batéria v počítači.

Dostupnosť zákazníka – predajcovia často strávia veľa cenného času čakaním, až na ne bude mať čas zákazník. To preto, že väčšinou cestujú za zákazníkom tam, kde má prácu.